19 September, 2008

Prominex: Suatu Kepuasan

Mungkin ini kali pertama anda terjumpa perkataan ProMINEX. ProMINEX ialah produk kesihatan yang saya asaskan, khas untuk membantu meningkatkan kecergasan dan kecerdasan, khususnya untuk membantu meningkatkan keupayaan tindak balas sel-sel otak kita. Unsur biokimia yang utama di dalamnya ialah Kalium Fosfat dan Kalsium Fosfat. Dua unsur ini amat penting dan diperlukan oleh sel otak manusia. Misalnya, kekurangan kalsium akan menyebabkan kita kurang tumpun dan “berat” untuk berfikir hal-hal serius, seperti matematik, sains, logik, dan semua perihal yang memerlukan fungsi otak kiri lebih kuat. Manakala kekurangan atau kelembapan tindak balas unsur kalium boleh menyebabkan kita lemah daya ingatan, dan sukar untuk memahami sesuatu hal, terutamanya dalam kalangan kanak-kanak atau pelajar. Tidak kiralah, pelajar sekolah ataupun pelajar IPT.
Atas kesedaran dan ingin membantu meningkatkan potensi otak inilah, saya dan beberapa orang rakan berusaha menghasilkan ProMINEX. Sejak empat tahun dalam pasaran, ProMINEX memang mendapat sambutan yang memuaskan. Dan yang paling memuaskan hati dan menyeronokan saya ialah apabila banyak ibu bapa dan pengguna yang memberikan maklumat balas posiitif dan mengatakan bahawa anak-anak mereka sudah “berubah” setelah mengambil ProMINEX.
Semalam, di bazar Ramadan saya terjumpa seorang pengedar ProMINEX. Beliau (perempuan) memberitahu saya bahawa anaknya sekarang sudah jauh lebih baik dari segi akademik dan sosial – mudah dengar kata dan sembahyangnya pun cukup lima waktu tak macam sebelumnya.. (Hmm… di sinilah terbit rasa kepuasan saya). Dua bulan lepas pun saya menerima sms daripada Pn. Zariah “ubat yang tuan beri, alhamdulillah, anak saya rajin solat dan dapat markah paling tinggi dalam kelas…” menurutnya, anaknya sebelum ini lemah dalam pelajaran. Minggu lepas, seorang ayah mencari saya untuk mendapatkan Prominex. Menurutnya, anak dia pun sudah berubah menjadi semakin baik... (Ini sebahagian kecil maklumat yang saya terima. Ada banyak lagi cerita….).
Bagi sesiapa yang belum kenal ProMINEX, hubungilah saya. Saya fikir, inilah antara sumbangan saya kepada masyarakat.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

boleh tunjukkan contoh produk?

ziharusan berkata...

Boleh dapatkan kat mana cikgu?